Hemma!

Bloggtystnaden är bruten - Nybergskan is back in Sweden! Har haft en störtskön helg i Köpis med mycket stadsstros, god mat och en och annan drink! God mat ja - höll på att inte få beställa mat på vietnamesiska toppresturangen Lé Lé (den bästa i norra Europa, enligt tidningen Resumé där vi fick tipset) igår kväll. Hade bestämt mig för en oxfiléwok och ställde bara den för mig obligatoriska "glutenfrågan". Servitören försvann ut i köket och kom tillbaks med beskedet att jag endast kunde äta två rätter på menyn (!), två soppor. Jag frågade vad det var i rätten jag hade valt som inte funkade och fick till svar att det var soya. Jag sa då att nej men soya är ingen fara, jag tar den! Men han typ vägrade! HAN vågade inte riskera det!?! Trots att jag PROPSADE på att soya ÄR okej för glutenintoleranta, i Sverige är det i alla fall grönt ljus på det, så ville han icke servera mig!! Surnade till ordentligt och menade på att den risken måste jag väl ändå få avgöra själv om jag ville ta - och lovade att inte stämma honom om jag mot förmodan skulle bli dålig;) Fick tillslut min mat... Klockan var liksom nio på kvällen och vi hade väntat i en timme på bordet - skulle vi då gå därifrån eller?...

Idag när vi skulle checka ut befann sig i runda slängar 100 000 japaner i lobbyn (liten överdrift). De var strandade i Sverige - skulle åkt hem i fredags... Vilken jäkla sits! Svårt att åka buss till Japan liksom. Glad att vi åkte tåg!!


Drottningen fyllde ju 70 bast i helgen och vi missade henne med några minuter... Vi kanske borde ha förstått varför Rårdhusplatsen var knökad...

Bästaste drinken!
 
Köpte grillad höstack, jajjemän!

Försökte pussas med världens längsta man!


Och kramades med Legogubbar!

Us!

Emma och japanerna i lobbyn.


På varje janpans axel!

I knäet på HC Andersen


Tog en cykeltur!

Grr!


Och slutligen lite naket!


Kommentarer
Postat av: Madde

Åååå det ser verkligen ut som ni har haft det supernajs! Jättefina bilder! Och du är verkligen grymt snygg i den frisyren, fast du är ju och andra sidan fin i allt:)Kram på dig!

2010-04-19 @ 09:24:23
Postat av: Monica

Ser ut som om ni haft det underbart Anna! Köpenhamn är en supermysig stad som gör sig grymt bra på våren :-). Pussåkram!!

2010-04-19 @ 17:01:28
Postat av: Maria

Ser ut som ni haft en mycket trivsam helg smöla! Jäkla snygg i håret är du!!

Fanns det en restaurang där man kunde köpa både en höstack och två stycken Soda?? Nästan som när man handlar grogg på Sturepplan det ju :O

2010-04-19 @ 17:52:56
URL: http://marrrejohanssons.blogg.se/
Postat av: Nybergskan

Ja, tamejtusan sis, det har du banne mig rätt i! Hade jag missat! Och jag som längtade så efter Sodan - och så hade jag till och med betalat för två!;) Tack vad ni är rara med era komplimanger! Är faktiskt skitnöjd med håret! Och Monica - visst är det! Supradupramysigt! Krams!

2010-04-19 @ 21:51:35
Postat av: Chrisse

Hmm...de där jordgubbs-daiquirisarna ser väldigt mumsiga ut... du tog inte med nån hem? ;)

2010-04-21 @ 22:33:52
URL: http://chrisserockson.blogg.se/
Postat av: Nybergskan

Tyvärr inte Christine - men de är GRYMMA! Världens bästa drink! Jag bjöd ju på ett recept och imorrn är det fredag...;)

2010-04-22 @ 20:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0