Tjenis!

Så vart det onsdag då och här sitter jag begravd i kommunala dokument som ska gås igenom på nyhetsjakt – kul... ;)

Är lite småorolig idag då Lillsodan "hostar" och har sig. Började igår kväll och hon går omkring och "låter" och liksom kväljer sig emellanåt. Stundvis märks det ingenting, stundvis är det typ hela tiden. Däremellan är hon dock pigg och glad och äter och imorse på morgonpromenaden märktes det nästan ingenting. Men man blir ju SÅ orolig så fort det där lilla djuret ger ifrån sig minsta lilla ovanliga läte eller beteende. Hon är ju det bästa jag har den lilla skruttan!!

Annars då? Inte mycket nytt under solen. Tränade förstås igår efter jobbet – min vän K:s nya steppass som var SÅ himla roligt! Jag gillar ju egentligen inte ens den typen av träning, men det var verkligen kul!! Därefter blev det lite plockande med tvätt och slösurfning. Känner att det inte skulle sitta fel med en TV snart nu när det börjar bli mörkt och trist. Har varit utan i tre månader nu och har inte saknat det för en sekund, men nu börjar jag allt fundera på det. Innan månaden är slut kommer den biten att vara löst!

Återkommer kanske sen.

Kommentarer
Postat av: Monica

Heeeeej kompis! Full rulle ser jag? Själv har jag legat jättesjuuuuuk ynkar lite i över en vecka men var på jobbet igår - hängig men ändå. Usch vad jobbigt med Sodis, kan det vara kennelhosta? När Boris hade det som valp började det med att det lät som kväljningar och sen kom hostan. Det höll i sig rätt länge men han var pigg och så, sen försvann det på samma sätt, som kväljningar lika fort som det kommit.. Märkligt.

Klart du måste ha TV när både IDOL och Heroes börjat. Hihi. Kram!

2008-09-10 @ 09:46:10
Postat av: Maria H

Hej vännen!!

Usch då, inte bra med Soda... Låter misstänkt likt kennelhosta tycker jag, kanske hon skulle ta det lugnt ett tag då.. Skönt att hon har sån kanonform - hon har ju verkligen toppkondis + jättefina muskler (masserade henne när hon var här, har jag ju glömt att säga :)). Inte konstigt med en sån matte såklart.. ;-)

Håller med - tv:n har samlat damm här under sommaren (förutom den i sovrummet då s) men nu när hösten (med alla seriestarter) är här så e det allt mysigt att krypa ner i soffan..



Kram vännen!

2008-09-11 @ 00:00:34
Postat av: Nybergskan

Nämen - gjorde du det Maria!! Vad kul! Vad tyckte hon om det då?? Visste allt att hon var i god form så men... Blir mallig Haha. Dock funderar jag allt på om det är kennelhosta trots allt... Det är faktiskt inte riktigt hostar hon gör, utan mer att hon nästan inte får luft genom nosen! Låter som att det skulle sitta nåt mellan liksom nos och svalg så att säga. Ser dock inget med blotta ögat. Det visar sig mest när hon blir upphetsad. Otrevligt som skam! Ska nog ringa vet igen imorgon om det inte är bättre... Lillan...

2008-09-11 @ 21:57:15
Postat av: Malin och staffen River

hej, det låter lite som noskvalster som hon har fått din lilla hund, då kan de göra som inåtvända andetag så att det låter som att de nästan inte får luft, svårt att förklara men det kan vara det som hon har.



Mvh Malin

2008-09-11 @ 22:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0