Frostgrader...

Brr, nu är det minsann höst på riktigt. Körde från Trollhättan imorse och där var det åtmistone typ fyra grader, men i Högsäters- och Bäckeforstrakten var det en ynka halv plusgrad! Nu blir det till att skrapa rutorna vilken dag som helst! Suck och stön. Dumt av mig att inte köpa en bil med motor- och kupévärmare...

På tal om bilen ja – den är skiiiinande blank och fin nu! Fick hjälp med experttvättning av rara S igår och den blev SÅ fin! Fick bannor för att jag haft en bilen i typ en och en halv månad och inte ens tänkt tanken att tvätta eller städa den... ;) Men NU är den fin! Ska försöka hålla efter! Enligt uppgift behöver den dock även en vaxning – och INTE den typ av vaxning jag vanligen behärskar misstänker jag;)

Helgen har annars varit BRA! Bokmässa och sedan heldagsshopping i Götet i fredags. På kvällen blev det räkor och lite röror till det och det var HIMMELSKT gott! *Blir hungrig av blotta tanken* På lördagen spelade S golftävling och jag startade dagen med en mysig fika med min vän S och sedan blev det mer shopping=) Lagade sedan mat och drack lite vin till det=) På kvällen blev det grabbfest med utgång! En observation – vad mycket mer aktivitet det är på en killförfest!! På en tjejförfest äter och babblar man OERHÖRT mycket mer, på en killförfest GÖR man saker! Var såväl tv-spelsfrågesportsduell som darttävling;) Blev en trevlig kväll, men jag ville ju daaaansa och de spelade INTE min typ av musik på Butlers.

Avrundande kvällen med lite nattamat hos S och diskussioner om huruvida denna skulle intas kall eller varm;) JAG har ju nämligen en liten svaghet för KALL mat när jag kommer hem på natten... Kall potatisgratäng, en paj eller  – som i det här fallet – lasagne – SÅÅÅ gott!!! Men där var som sagt inte alla parter överens, tur att man får göra preciiis som man vill;)

Igår började dagen i långsamt mak och sedan en promenad i det underbara höstvädret. Medan S tränade innebandy passade jag på att köra ett crosstrainingpass som tröttade ut mig rejält! Därefter käk hos S bror – gott och trevligt! – innan det var dags för soffläge – trodde jag ja! Nej, det var DÅ, klockan sex på en söndagsbakiskväll, som bilen skulle tvättas och städas!!=) Men det gick bra och var klart värt det, så fin som den blev=)

Nu väntar en härlig jobbvecka med kvällar och helgen... Roligt att se fram emot är iaf fredagskvällen i Karlstad med Lena Ph och Orups turnépremiär=)

Kommentarer
Postat av: Maria H

Åh vad roligt med massa inlägg att läsa igen! :)

Låter som du haft en kanonhelg... Skönt att få hjälp med bilen, fast förstår att det inte var så lockande just då.. KUL med shopping, är så sugen på lite nya kläder! Tänkte åkt ut i helgen, men så messade min chef mig igår och undrade om jag kunde vara hundvakt tills söndag.. Och det gick ju såklart inte att säga nej - det är en 1,5 årig Berner Sennentik det handlar om..! SÅ underbar hund, synd att du inte är i trakterna denna helgen.. =) Kram!

2008-10-02 @ 22:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0