Sliter mitt hår!

*Ändrar inledning* Inser att mina inledande ord i detta inlägg mycket väl kan tolkas som att jag anser att alla föräldrar som slåss för de nedläggningshotade skolorna är "inkompetenta idioter" – och det var VERKLIGEN inte så jag menade!! Olyckligt formulerat och jag ber om uräskt ifall någon tagit illa upp. Läste man mina inledande rader igen tror jag dock att man insåg hur jag menade...

Det pågår en oerhört infekterad skolomorganisationsfråga här i kommunen och jag har full respekt för allas åsikter och säger inte att JAG tycker att skolorna SKA läggas ner. Men jag anser att man måste sätta pedagogiken och barnens förutsättningar för framtiden i fokus, inte bypatriotism av slaget "vår skola ska var kvar, därmed basta"! Vill i övrigt inte skriva för mycket om min egen åsikt i frågan, då jag rapporterar i ärendet i tidningen. MEN, det jag KAN säga, är att jag blir fly förbannad när man sprider osanna rykten – om enskilda, kompetenta, personer och om en väl genomförd utredning. Igår pratade jag med den i särklass dummaste människa i telefon som jag träffat på. H*n hade INTE en susning om vad h*n pratade om, men en mycket stark (streber)åsikt, DET hade h*n! *Sliter mitt hår*

Har haft MYCKET kring det här att göra på jobbet i veckan, samt fullt upp på kvällarna, därav det usla bloggandet. I´ll be back=)

Igår var jag och tjejerna på 80-talshårdrockstemakväll på Dalia och drack lite vin och åt god mat mitt i veckan – vad gott det gör så här i trista oktober! Dessutom – jag har helg från och med idag!!! OCH! Från och med senast årsskiftet får jag nytt GULDschema!! Kommer då att jobba måndag till torsdag TRE veckor av fyra, istället för som nu, TVÅ veckor av tre! Ljuuuvligt! Visserligen kommer det troligen att bli ÄNNU mer jobb under min kvälls- och helgvecka då mot nu, men det får det banne mig va värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0