Tjackat soffa!!

Morning folks!
Pust – trött idag! Blev soffshoppingtur till Karlstad igår kväll, men som vanligt när jag är inblandad gick det inte riktigt efter tidsschemat. Avfärd 16:30 blev istället 17:30 typ – var ju så mycket som skulle fixas innan!

När jag hämtade kärran hos min goda vän J slog tanken mig att det kanske ändå inte ÄR så jäkla smart att dra iväg till Karlstad med släpkärra utan att ALDRIG ha backat med en sådan och förutsätta att man inte kommer behöva backa?!... Hade ju med mig M som skulle få fixa den biten om vi hamnade på nån tricky parkering, men det KAN ju uppstå en situation även i den "vanliga" trafiken där man blir tvungen att backa och vad F A N skulle jag göra då??! Jag och praktiskt tänkande... Suck! "Klart jag drar iväg med släpkärra - backa behöver jag ju inte göra!". Även J tyckte väl att de här tankegångarna lät rätt sunda – alltså de med att det inte var så smart att göra så – så han var gullig nog att hänga på och tog över ratten! Stackarn, han visste inte vad han gav sig in på! Shoppingtur med mig, K och M! Haha.

Gjorde iaf ett riktigt fynd kring soffan!! Prutade så jag skämdes, men fick den till ett jäkligt bra pris!! Sen ville jag ju också SÅÅ gärna hinna in på Ikea för ett snabbt ligg... Ja alltså prova en säng jag är sugen på – den runda ni vet... Klockan gick förfärligt fort, men typ åtta minuter i åtta kutade vi in genom dörrarna på Ikea! Jag, K och M rusade till sängavdelning och hann med att ligga allihop;) Haha! Blir nog en sån trots allt... Lite rolig=)

Hann även få med mig en lampa till badrummet, en stång, lite glödlampor och burkar och även K och M hann dra med sig en del! J var nog impad över hur mycket man faktiskt KAN hinna handla på åtta minuter på ett stoooort varuhus!

Hemma sent, bar in soffan, ut med den andra (som jag lånat av M:s syster – STORT tack för det!) och sedan hastigt och lustigt på kommet upp med den på kärran och körde den till K, som genast förpassade sin gamla soffa till källaren och nu istället lånar M:s systers soffa tills hon hittat en hon verkligen vill ha! *Ska vi byta grejer med varandra...* *Trallar*

Stackars J som hade planerat för en lugn hemmakväll hamnade istället på shoppingtur med tre tossiga tsöer, fick dessutom köra, bära soffor och kom i säng sent! Hoppas vi var trevligt sällskap iaf=)

Trött imorse, men gick ändå upp och sprang när klockan plingade halv sex... Ikväll möte på gymmet och sedan pump. Därefter lär jag vara rätt mör. MEN; ledig imorrn! OCH; allra bästaste J kommer i helgen!!! *Längtar* Ska bli superskojsigt!

Kommentarer
Postat av: Monica

Hej kompis! Oj - djupt impad. Vilka kap du hann med och skönt att du slapp ratta släpet också. Är det samma J som kommer i helgen som rattade släpet? spekulerar hej vilt. Hm, rund säng, även om det låter coolt, stjäl det inte alldeles för mycket utrymme eller? Måste nog kolla in den på IKEA:s hemsida. Kramis!

2008-08-14 @ 09:48:42
Postat av: Nybergskan

Ja du – jag gjorde sannerligen ett kap! Gav ett riktigt skambud som nästan gick hem! Gött! Hihi, nixpix, det är inte samma J! J som kommer i helgen är en tösabit;) Vi får minsann babbla snart så du får lite koll på initialerna;) Jo du, jag vet allt att det nog inte är det mest praktiska att köpa en rund säng, MEN, grejen är att med snedtaket i mitt sovrum så FÅR jag verkligen INTE plats med sänggavel!! Och ha en vanlig jäkla trist säng på bara fyra ben känns inget kul... Därav idén med de runda! Då blir det ju iaf lite roligare=) Nog tar denmycket plats, men det gör egentligen inte så mycket. Ska inte ha nåt direkt mer i sovrummet. Är ju inget man vill ha i alla tider kanske, men just här och nu passar det bra=) Eller känns det skitfel med en rundis?... Kraaam!

2008-08-14 @ 11:23:52
Postat av: Monica

Nä det låter asacoolt om du ändå inte ska ha mycket mer i rummet. Då gör det ju inget om den liksom tar huvudytan. Jaaaaa vi måste babbla snart saknar. Kramis!!

2008-08-14 @ 16:01:15
Postat av: Tessan

MEN HALLÅ NI VA JU HOS MIG OXÅ PÅ FIKA HO HO !!!!!!!!

2008-08-14 @ 18:37:08
Postat av: Tessan

Men hallååå du glömde skriva att ni hälsade på mig hallllååååå?!!!!

2008-08-14 @ 18:38:36
Postat av: Maria H

Hej vännen!

Åh mera shopping - ROLIGT!!! IKEA igen, på 8 minuter - måste ju vara nåt slags rekord..! wow Rund säng låter ju häftigt, har inte sett nån sån där..

Hmm blir ju väldans nyfiken på alla initialer.. funderar ;-)

MÅSTE ses snart, jag får styra kosan mot B-fors & kolla in din nya lya ordentligt! :D

Kram vännen!

2008-08-14 @ 22:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0