Husmoderlig som få!

Tjena!
Är inne i ett mycket husmoderligt sjok just nu. Häromkvällen tillagning av fyra lunchlådor efter jobb och träning och igår städning, matlagning och grejer!

Fikade med en kompis ganska snart efter jobbet – väldigt trevligt M att vi äntlig "fick till det"!! Hem och städa. "Tvättade" bland annat hela soffan med sån där möbeltvätt man dammsuger bort, dammsög hela lägenheten, skurade toa och så där. Blir dock lite noggrannare på fredag – då ryker lakanen också och golven ska svabbas! Sen gjorde jag även bifteki av 800 gram nötfärs och förberedde tsatziki occh grejer inför lunchen idag! Ska nämligen ha en lunchdejt med massage hemma idag... ;) Inte riiiktigt så spännande som det låter men... Mina vader, baksida lår och upp i skinkorna har nämligen fått för sig att de gjutits i betong... Är så jäkla spänd och det gör fan ONT att gå uppför backar eller trappor! Kanske tränat lite mycket? Eller stretchat dåligt... Snäll massör gör hembesök – mot en lunch=) Känns HEEEELT överkomligt!! Jag hoppas på mycket större spänst efter denna behandling! *Förbereder för gymnastiska övningar*

Sen fick jag ett glatt överraskande telefonsamtal vid sisådär niotiden igår. L som hade varit ute och plockat svamp för typ tredje dagen i rad visste inte vad han skulle göra med allt – och undrade om jag ville ha! OM jag ville! *Tackar och bockar och niger och hela fadderullan* Orkade dock inte ta hand om det där igår kväll – så det gjorde jag IMORSE!! Inte varje dag man rensar och förväller en stor långpanna med svamp 05:45 på morgonen. Men sån är jag! Hahahaha. *Husmoderlig som få med andra ord*

Idag – boxpass direkt efter jobbet. Ska ge en ny instruktörstjej på gymmet feedback på passet hon drar igång med nästa vecka. Efter det direkt på kommunfullmäktige... Jippi!...

Kommentarer
Postat av: Monica

Jisses Anna, hämtar andan. Du börjar ju komma upp i min mosters kaliber. Hon är en sån där människa som "svänger ihop en tre-rätters" till 90 pers som "råkar drälla in" och samtidigt givetvis viker dukarna till svanar. När man frågar hur i h-e hon kan illra runt hela tiden säger hon käckt "sån är jag!". He he. Men allvarligt, är djupt impad över din svampförvällning på morgonkvisten. Hade jag aldrig fixat så dags. Är så SJUKT trött denna vecka att jag tror nästan min sol-vitamin-nivå befinner sig i mitten av december... Märkligt! kram på dig!

2008-08-27 @ 13:27:50
Postat av: Nybergskan

Hahaha, skrattar gott åt Monica! Du uttrycker dig så jäkla roligt vännen – "samt givetvis viker dukarna till svanar" – svimmar av skratt. Ja men ELLER hur ÄR jag effektiv?! Haha. Inte så jäkla avancerat som det låter du! Hihi. Men morgonpigg är jag ju förvisso! Men du – varför så trött? Inte redan... Det är ju bara augusti! Ut och fånga de solstrålar som bjuds om dagarna. Marsch pannkaka! Kramis

2008-08-27 @ 14:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0