Födelsedag!

Vilken dag kan väl passa bättre till att starta en egen blogg - än på sin födelsedag?! Därför väljer jag att ta steget när det just i denna stund återstår exakt sex minuter av MIN dag!

Vaknade tidigt som vanligt. Käkade frulle. La mig igen... Väckte systeryster som sov över och bjöd henne på frukost på Kickis. Styrde sedan hennes gamla Volvo som nu rullat många mil och valt att släcka ner "onödiga" funktioner såsom AC, radiomottagning, CD-läsning och annat smått och gott till fördel för diverse mer livsnödvändig mekanik mot kusten. Ett regnväder utan dess like fick oss att tänka tanken att Smögen kanske inte var det självklara valet en dag som denna. Men jo - klart vi ska till Smögen! Två systrar utrustade med ett geografiskt sinne i likhet med betydligt mindre intelligenta varelser fick såklart konsultera pappsen om vägvalet - men fram kom vi iaf till slut;)

Dagens enda inköp blev ett par Helly Hansen-shorts. Mammas kommentar: "Helly Hansen - gör de shorts?" - med pappas traditionella blåa "luddjackor" i åtanke... "The Brand Mama"... Hahaha.

Hamnade slutligen på en fenomenalt bra restaurang i Hunnebostrand där vi åt så mycket att servitrisen tittade lite konstigt på oss när vi bad att få se dessertmenyn... Vi nöjde oss med kaffe/the. Kunde inte med! Hahaha.

Maria körde förstås fort och bra och gena i kurvorna på vägen hem - wild and crazy som hon är valde hon fel färdriktning i rondellen i Bengtsfors. Det är inte klokt alltså hur man "is living on the edge"... *Skrattar faran i ansiktet å säger gonatt*. Mitt först blogginlägg ever är slut. En annan dag (snart!) ska jag lära mig hur man lägger in bilder... Over and out! By the way, MIN dag är över... *Hopplöst 26*...

Kommentarer
Postat av: Lillstrumpa

Med humöret på topp kan en dag som denna inte bli annat än asbra!! Thank you sis =)



Det här med blogg känns litegrann som vår gemensamma idé... Ska därför inom kort skaffa mej en myself!



Love <3

2008-08-05 @ 17:57:48
Postat av: Nybergskan

Det tycker jag absolut! Nu ska jag skriva mitt livs andra inlägg=)Puss puss

2008-08-08 @ 00:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0